SEO'nun E-Ticaret için Önemi
SEO E-ticaret için önemli bir kavram olmakla beraber arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir. Arama motorlarının web sitelerini rahat bir şekilde anlayıp tarayabilmesine olanak sağlamaktadır. Ayrıca arama motorlarının bazı noktalara uygun hale getirilmesiyle “web sitesinin optimizasyonu” amaca uygun anahtar sözcüklere göre arama motoru taramalarında yükseltilerek ilk sıralara çıkartılmasıdır. Search Engine Optimization kelime öbeğinin kısaltılması olarak SEO kullanılır. Arama motorları ise çeşitli nedenler göstererek bu kriterleri paylaşmamaktadır. İnternetin hayatın her alanına yayılmasıyla SEO kullanımı yaygınlaşmıştır. Ayrıca dijital pazarlamanın bir alt başlığıdır. SEO çeşitli web siteleri, blog ve e-ticaret platformları için en etkili takipçi çekme yöntemlerindendir. Dijital pazarlama alanında kendini ön plana çıkarmak isteyen firmalar sıkça profesyonel SEO hizmet almaktadırlar.
E-Ticarette SEO’nun Önemi
E-ticaret işiyle uğraşan firmalar, internette reklam vermek dışında, organik yoldan müşteri çekmeyi amaçlamaktadır. Bu durum için ekstra bütçe ayırmak istemeyen firmalar çeşitli SEO stratejileri ile kendilerini internet üzerinde ön plana çıkarmaya çalışmaktadırlar. İnternet mecrası içerisinde dünyanın çeşitli bölgelerinde e-ticaret ortamında rekabet içinde olduğu bilinmektedir. SEO'nun E-Ticaret için Önemi ilk olarak doğru hedef kitleyi belirlemekten geçmektedir. Bununla beraber ürün görsellerinin orijinal olması ve kendini göstermesi gerekmektedir. Ayrıca ürünlerin ve görsellerinin kaliteli olması arama motorları tarafından e-ticaret firmalarını tanımasına yardımcı bir etkendir.
Müşterilerin internet üzerinde siteler arasında dolaşmaktansa, arama motorlarında arattıklarında ilk çıkan sayfaya direkt girdikleri belirlenmiştir. Bu durumda SEO kullanımı bir e-ticaret sitesini daha fazla müşteriye ulaştırmaktadır. SEO için belirlenen anahtar kelimeler aracılığıyla e-ticaret firmalarının organik satış ve takipçi grafiği artış göstermektedir. Ayrıca SEO sonuçları gözlemlenebilir ve ölçümlenebilir. Bu sayede e-ticaret sitesi müşterilerin isteği doğrultusunda yenilenebilir ve geliştirilebilir. SEO e-ticaret için uzun vadeli ve daha az maliyetli bir çalışmadır. Reklam süresinin dolması veya kampanya bitimi gibi olumsuz etkenler barındırmamaktadır. Devamlılığı sağlamak için marka veya işletme açısından önemi fazladır. E-ticaret yapan firmalar SEO’nun öneminin farkına vararak organik müşteriler için çeşitli avantajlı durumlardan yararlanabilir.
E-Ticarette SEO Stratejileri
SEO Kullanmayan E-Ticaret Siteleri
E-ticaret siteleri SEO uyumlu olmadığında organik müşteri trafiği oluşmaz ve işletme uzun vadeli bakıldığında zarar etmiş olur. Site içerisinde yapılan bazı teknik SEO hataları, sitenin yanlış nitelendirilmesine yol açar. Arama motorlarının sorgulamalarında ise görünmeyerek site trafiğinin azalmasına sebep olur. Bu bilgiler doğrultusunda E-ticaret siteleri için SEO uyumluluğu önemli olmakla beraber günümüz dünyasında bir ihtiyaç niteliğindedir.