İnternetin yaygınlaşmasıyla beraber kurumlar, “Kurumsal web sitesi nasıl olmalı?” diye sormaya başladı. Kurumsal web siteleri, şirketlerin bir nevi dijital kimliğidir. Web sitesi aracılığı ile kurumlar, dünyanın her yerindeki kitlelere hitap edebilmektedir. Müşteriler sitenize girdiğinde, ürün satmıyor olsanız bile sizinle ilgili fikir edinebilmektedir. Bu nedenle web sitesi tasarımı, kurumlar için önemli bir konudur. Kurumlar, başarılı bir site oluşturmak için web sitesinin nasıl olması gerektiği, içeriğinde neler olması, nasıl bir dil kullanılması gerektiği konuları üzerine eğilmektedirler. Bu yazıda kurumsal bir web sitesinin içeriğinin nasıl olması gerektiğine değineceğiz.
Şirket web sitesi, firmaların kendileri ve hizmetlerini tanıtmak için açtıkları internet sitesidir. “Kurumsal web sitesi tasarımı nasıl olmalı?” diye düşünen şirketler işe öncelikle web sitesi oluşturmakla başlarlar. Şirketlerin web sitesine sahip olma motivasyonları, pek çok farklı nedene dayanmaktadır. Web sitesi oluşturmada en önemli nedenleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Görüldüğü gibi, şirketlerin kurumsal web sitelerinin olması onlara pek çok avantaj sağlar. Bu nedenle web sitesi için pek çok şirket çalışmalar yapmaktadır.
Web sitesi trendleri şirketin türüne, sattığı ürünlere göre değişiklik gösterir fakat her web sitesinde dikkat edilmesi gereken belirli noktalar mevcuttur. “Kurumsal web sitesi tasarımı nasıl olmalı?” diye merak edenler için dikkat edilmesi gereken hususları şu şekilde sıralayabiliriz:
Genel olarak web sitesinde dikkat edilmesi gereken en temel özellikler bu şekildedir. Bu hususları dikkate alarak site oluşturursanız başarılı olabilirsiniz.
“Kurumsal web sitesi tasarımı nasıl olmalı?” diye araştıranların öğrenmesi gereken bir konu da içerik yönetimidir. İçerik yönetimi, web sitenin arama motorlarında üst sıralara çıkmasını sağlamaktadır. Bu sayede dijitalde daha görünür olursunuz ve bu kurumsal kimliğiniz için avantajlı bir durumdur. İçerik yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları şu şekilde sıralamak mümkündür:
Web sitesi arama motoru optimizasyonuna uygun hale getirilmelidir. Gerekli teknik çalışmalar yapılmalıdır.
Yazılı ve görsel içerikler özgün olmalıdır. Kopya içerikler iyi bir izlenim oluşturmaz. Arama motorlarında da yukarıya çıkmanız mümkün olmaz.
İçerik oluştururken anahtar kelime çalışması yapılmalıdır. Bu anahtar kelimeler içeriğe doğru oranda yerleştirilmelidir. Sürekli aynı kelimeleri tekrar etmekten kaçınmalısınız.
İçeriklerin belli bir uzunlukta olması da önemlidir. Örneğin en az 300 kelime ya da 500 kelime gibi.
Oluşturduğunuz içeriklerde anlam bütünlüğü olmalıdır. Bağlamından kopuk paragraflar yapay zeka tarafından oluşturulmuş algısı verir.