X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
USD

Kurumsal Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?

AnasayfaYazılarWeb TasarımKurumsal Web Sitesi Nasıl Olmalıdır...

Kurumsal Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?

İnternetin yaygınlaşmasıyla beraber kurumlar, “Kurumsal web sitesi nasıl olmalı?” diye sormaya başladı. Kurumsal web siteleri, şirketlerin bir nevi dijital kimliğidir. Web sitesi aracılığı ile kurumlar, dünyanın her yerindeki kitlelere hitap edebilmektedir. Müşteriler sitenize girdiğinde, ürün satmıyor olsanız bile sizinle ilgili fikir edinebilmektedir. Bu nedenle web sitesi tasarımı, kurumlar için önemli bir konudur. Kurumlar, başarılı bir site oluşturmak için web sitesinin nasıl olması gerektiği, içeriğinde neler olması, nasıl bir dil kullanılması gerektiği konuları üzerine eğilmektedirler. Bu yazıda kurumsal bir web sitesinin içeriğinin nasıl olması gerektiğine değineceğiz.

Şirket Web Sitesi Nedir? Ne İçin Gereklidir?

Şirket web sitesi, firmaların kendileri ve hizmetlerini tanıtmak için açtıkları internet sitesidir. “Kurumsal web sitesi tasarımı nasıl olmalı?” diye düşünen şirketler işe öncelikle web sitesi oluşturmakla başlarlar. Şirketlerin web sitesine sahip olma motivasyonları, pek çok farklı nedene dayanmaktadır. Web sitesi oluşturmada en önemli nedenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  1. Şirketler, müşteri kapasitesini geliştirmek için internetten faydalanır. Web sitesi sayesinde kalabalık kitlelere ulaşmak daha kolay hale gelir.
  2. İyi tasarlanmış bir web sitesi ile rekabet avantajı elde etmek de mümkündür. Profesyonel izlenim veren web siteleri, müşterilerin daha çok dikkatini çeker.
  3. Web sitesi ile ulusal ve uluslararası pazarda yeni kapılar açılır. Pazar arayan firmalar, web sitesi aracılığı ile farklı pazarlara ulaşma olanağı elde eder.
  4. Pazarlama hizmeti için harcanılması gereken masraf internet kullanıldığında nispeten azalır. Bu da maliyet avantajını beraberinde getirir.

Görüldüğü gibi, şirketlerin kurumsal web sitelerinin olması onlara pek çok avantaj sağlar. Bu nedenle web sitesi için pek çok şirket çalışmalar yapmaktadır.

Kurumsal Web Sitesinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Nelerdir?

Web sitesi trendleri şirketin türüne, sattığı ürünlere göre değişiklik gösterir fakat her web sitesinde dikkat edilmesi gereken belirli noktalar mevcuttur. “Kurumsal web sitesi tasarımı nasıl olmalı?” diye merak edenler için dikkat edilmesi gereken hususları şu şekilde sıralayabiliriz:

  1. Sitenizin amacı net bir şekilde belli olmalıdır. Şirketiniz hakkında bilgi sahibi olmayan birisi bile ilk girdiğinde şirketinizin amacını kolayca anlayabilmelidir.
  2. Web sitenizin adı basit ve akılda kalıcı olmalıdır. Bu sayede kolaylıkla bulunabilir hale gelirsiniz.
  3. Sitenizdeki tasarımlar birbiriyle uyumlu olmalıdır. Logonuz, yazıların biçimi ve renkleri, sitenizin arka plan rengi, kullandığınız görseller hepsi uyum içerisinde olmalıdır. Bu sitenize profesyonel bir izlenim oluşturur. Bu sayede kurumsal kimliğiniz daha kolay güçlenir.
  4. Sitenizin tasarımı kolay ve anlaşılır olmalıdır. Site içeriğinizde olan menüler kolayca bulunabilir olacak şekilde tasarlanmalıdır.
  5. İletişim bilgileriniz kolayca görülebilir olmalıdır. Müşteriler adres, telefon ve mail gibi bilgilere rahatlıkla ulaşabilmelidir.

Genel olarak web sitesinde dikkat edilmesi gereken en temel özellikler bu şekildedir. Bu hususları dikkate alarak site oluşturursanız başarılı olabilirsiniz.

 

Kurumsal Web Sitesinde İçerik Yönetimi Nasıl Olmalıdır?

“Kurumsal web sitesi tasarımı nasıl olmalı?” diye araştıranların öğrenmesi gereken bir konu da içerik yönetimidir. İçerik yönetimi, web sitenin arama motorlarında üst sıralara çıkmasını sağlamaktadır. Bu sayede dijitalde daha görünür olursunuz ve bu kurumsal kimliğiniz için avantajlı bir durumdur. İçerik yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları şu şekilde sıralamak mümkündür:

Web sitesi arama motoru optimizasyonuna uygun hale getirilmelidir. Gerekli teknik çalışmalar yapılmalıdır.

Yazılı ve görsel içerikler özgün olmalıdır. Kopya içerikler iyi bir izlenim oluşturmaz. Arama motorlarında da yukarıya çıkmanız mümkün olmaz.

İçerik oluştururken anahtar kelime çalışması yapılmalıdır. Bu anahtar kelimeler içeriğe doğru oranda yerleştirilmelidir. Sürekli aynı kelimeleri tekrar etmekten kaçınmalısınız.

İçeriklerin belli bir uzunlukta olması da önemlidir. Örneğin en az 300 kelime ya da 500 kelime gibi.

Oluşturduğunuz içeriklerde anlam bütünlüğü olmalıdır. Bağlamından kopuk paragraflar yapay zeka tarafından oluşturulmuş algısı verir.

 


Top