X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
USD

Ünlü Marka Logoları

AnasayfaYazılarGenelÜnlü Marka Logoları

Ünlü Marka Logoları

Dünyanın en tanınmış marka logoları konusuna otomobiller başlamak gerekir ise 20 ünlü marka logosu araba meraklılarının hayatının odak noktasına girmiştir. Otomobil tanımı içerisine içten yanmalı motorla hareket eden dört tekerlekli araçlar girmektedir. Otomotiv endüstrisi ortaya çıkalı 100 yılı aşkın bir süreç geçmiştir. İlk otomobilin Mercedes-Benz firması tarafından üç tekerlekli olarak 1896 yılında patent aldığı bilinmektedir. Teknolojik gelişmelerle yıllar içerisinde farklı enerji kaynakları ile çalışan ve son yıllarda hibrit ve elektrikli modelleri ile öne çıkan otomobiller ulaşım sektörünün de temel taşı olmuştur. Otomobil üretici firmaları 1800’lü yılların sonuna doğru kurulmaya başlamış ve halen de devam etmektedir. Kendisi otomobil üreterek Dünyaya satan ve otomotiv sektöründe lider olan ülkeler Almanya, Fransa, ABD, Japonya, İngiltere, Çin, İtalya, Güney Kore ihracatta pazar payının önemli bir oranına sahip gözükmektedir.

20 ünlü marka logosu gelişmiş ülkelerin dünyaca tanınmış birbirinden farklı modellere sahip araçların Dünyanın her yerinde çok iyi tanınmasına olanak sağlamaktadır. Hepsinin birer hikayesi vardır. Günümüzde en çok satılan ve tanınan otomobil markalarından, bunların logolarından ve logoların bilinen kısa hikayelerinden bahsedeceğiz. Mercedes, BMW, VW, Audi, Opel, Porsche gibi öne çıkan modelleriyle Almanya en bilindik ve satışı yüksek markalara sahiptir. Fransa’daki Renault, Citroen ve Peugeot da Dünya çapında satışları olan markalardır. Japonya’nın ve Dünyanın en çok satanlarından Toyota ile Honda, Nissan, Subaru, Lexus. Bunun dışında ABD’den Chevrolet, Ford, Jeep, Tesla; İtalya’dan Ferrari, Fiat, Alfa-Romeo, Maserti; İngiltere’den Aston Martin, Bentley, Land Rover; Çin’den Chery; G.Kore’den Hyundai, Kia en bilindik otomobil markalarıdır.

En Meşhur Logolar

20 ünlü marka logosu içinde en çok tanınanları sıralayalım. İlk logomuz Almanya’dan Audi’nin iç içe geçmiş dört halkadan oluşan logosu birlikten güç olacağını ifade etmektedir. BMW, firmanın adının kısaltması ile mavi gökyüzünü beyaz bulutları ve pervaneleri ifade eden bir logoya sahiptir. Citroen logosu çift açılı çavuş sembolünden esinlenerek hazırlanmıştır. Toyota’nın logosu geleceğe ve güvene dayanmakta olup iki elipsle "T" oluşturmakta büyük bir elipsle çevirerek Dünyayı ifade etmiştir. Ferrari, şaha kalkmış at ile güç ve zarafeti temsil eden bir logosu vardır. Aston Martin’in logosu hızı temsil eden kanatlardır. Hyundai’nin logosu italik "H" harfinden ibaret olup üretici ile tüketicinin el sıkışmasını göstermektedir. Subaru’nu logosunda estetik hakimdir ve romantik altı yıldız ile gökyüzünü ifade etmektedir. 20 ünlü marka logosu içinde özel markalar da var. İşte bunlardan birisi olan Volvo’nun logosu ise daire ile oktan oluşmakta, bu simgeler savaş tanrısı Mars’ı temsil etmekte ve güç, güvenlik, dayanıklılık anlamına gelmektedir. Skoda firmasındaki ok ileriye gidişi, tüyler özgürlüğü, yeşil renk de yeni başlangıçlara çağrı yapmaktadır. Porsche’nin logosundaki geyik boynuzları ile siyah kırmızı renklerle bölgeye bağlılığını ifade eden bir anlam taşımakta, sarı zemin üzerine siyah at ile Stutgart’ın ilerleyici gücü ve ayrıntılı mührü olduğu göstermektedir. Tesla'nın başlangıçta bir kalkan üzerine kurulu "T" harfinden oluşan bir logosu vardı, sonra kalkan kaldırılarak sadeleştirildi. Maserati logosu hazırlanırken ise Bologna’daki Neptün meydanından esinlenerek üç mızrak kullanılmıştır. Mızraklar zamanla değişime uğrayarak kırmızıdan maviye dönmüştür.

En Çok Değişime Uğrayan Logolar

20 ünlü marka logosu arasında yer alan ve hikayesi Torino’da başlayan Fiat’ın logosu günümüze kadar renk ve şekil anlamında çok değişikliğe giden marka krom çerçeveli kırmızı renkli zemin üzerine yazı formuna dönmüştür. Ünlü markalar içinde logosu en çok değişime uğrayanlardan biri Alfa-Romeo, Milano şehrinin iki simgesi olan haç ve yılanı logosunda kullanmıştır. VW şirketin baş harfleri güveni ifade eden mavi renkli bir logoya sahipti, şimdilerde yeni modellerde iki boyutlu ve renk kullanımı terse dönmüş durumdadır. Peugeot’da ise yıllardan beri kullanılan çok bilinen aslan modeli daha belirgin hale getirilerek imaj ve şekil değişikliğine gidilmiştir. Ford’da logo ilk başlarda şirketin adı ve kurulduğu yerken bugün sadeleştirilerek mavi zemin üzerine el yazısı “Ford” kelimesinden ibarettir. 20 ünlü marka logosu içinde yer alan Mercedes-Benz; en başta sadece adını kullanmış, daha sonra farklı renk seçeneklerini tercih ederek değişiklikler yaptığı başarı ve gücü sembolleştiren kara, deniz ve hava hakimiyetini gösterir yıldızı kullanmaya başlamıştır. İlk yıllarında, durgun ve klasik bir geleceği ifade eden kübik bir simge şeklinde gösterimi olan Renault logosu, 1990’lı yıllarda sadeleşmesine karşın şimdilerde yeni akıma uyarak 2 boyutlu duruma geçiş aşamasındadır. Honda logosu, Honda adının ilk harfinden oluşmakta olup kullanılan logoda üst kısım daha geniş alt kısım daha dar olarak konfor ve güvenliği temsil eden ve ilerleme kaydederek hayallerine ulaşma gücünü yansıtır şeklinde dizayn edildiği görülmektedir.

Logolarda En Çok Kullanılan Simgeler

20 ünlü marka logosu incelediğinde dikkat çeken logolarda benzer simgeler kullanılmış olmasıdır. Bunların başında marka adları gelmektedir. Diğer figürler arasında en belirgin olanları yıldız, at, kanat, ok, çember, ikonik simgeler ve aslan diyebiliriz. Ağırlıklı kullanılan renkler de krom rengi, mavi, siyah, kırmızı, sarı ve beyazdır. Bugün otomobillerin en çok satıldığı ülke Çin olsa da en ünlü araba markalarının çoğu Avrupa’dan çıkmaktadır. Aynı durum elektrikli araçlarda da söz konusudur.


Top