X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
USD

Sosyal Medyada Takipçinin Önemi

AnasayfaYazılarSosyal MedyaSosyal Medyada Takipçinin Önemi

Sosyal Medyada Takipçinin Önemi

Sosyal medya hesapları günümüzde pek çok kesim tarafından kullanılan ve takip edilen en önemli etkileşim araçlarındandır. Hem bireysel kullanıcılar tarafından hem de gelir elde etmeye yönelik ticari kullanımlı hesaplar dahil pek çok sosyal medya kullanıcısı tarafından önem verilen ve dikkat edilen konulardan biri takipçi sayısının miktarı olmaktadır. Aktif sosyal medya kullanıcıları tarafından daha fazla önemsenen bu konunun neden önemli olduğu merak edilen meselelerden biri olabilmektedir. Takipçi sayısının çokluğu kullanıcılarına çeşitli konularda avantaj sağlayabilmekte olup bu avantaj sosyal medya kullanımının amacına bağlı olarak değişim gösterebilmektedir. Örneğin amaç sadece sosyal medyayı bireysel kullanarak herhangi bir gelir etme amacı gütmeden kendini sosyal medyada görünür kılmak olan bir kullanıcı için takipçi sayısının çokluğu sadece daha geniş bir kesime ulaştırarak beğeni sayısını arttırmak ve paylaşımlarının daha fazla izlenmesini sağlamak olabilmektedir. Bu bireysel hesap için kendi paylaşımları çerçevesinde bir prestij ya da popülerlik unsuru olabilmektedir. Sosyal Medyada Takipçinin Önemi konusu kurumsal sosyal medya hesapları için ise bambaşka noktalardan ele alınmalıdır.

Kurumsal Hesaplar İçin Sosyal Medyada Takipçinin Önemi

Sosyal medya hesaplarının en çok kullanıldığı alan kuşkusuz ticari ve gelir elde etme amaçlı olarak hesabın yönetilmesidir. Bugün çeşitli sektörlerden hemen hemen tüm işletmelerin sosyal medya takip hesabı mevcuttur. Özellikle ticari kullanılan sosyal medya hesaplarında takipçisi sayısının önemi daha da ön plana çıkmaktadır. Çünkü bu tarz hesapların akışlarda karşımıza çıkması için belirli bir takip sayısına ulaşması elzemdir. Birçok ticari işletme bu konunun bilincinde olarak takipçi sayısını arttırmaya yönelik çalışma ve stratejiler belirlemektedir. Günümüzde kurumsal büyük firmaların sosyal medya hesapları işinde uzman ayrı birimler tarafından yönetilmesi konunun ne kadar önemli olduğunun en büyük göstergelerinden olmaktadır.

Takipçi Sayısını Artırmak İçin Nasıl Bir Strateji İzlenmelidir?

Sosyal medya kullanım oranı artıkça özellikle sosyal medya üzerinden ürün pazarlayan şirketlerinde kendine özgü stratejiler geliştirme çabaları artış göstermektedir. Doğal yolla takipçi sayısının arttırılması için sosyal medya hesaplarının düzenli paylaşımlar yaparak ilgi çekmesi ve paylaşımlarının geniş çevrelere iletilebilmeleri gerekmektedir. Bunun için bugün pek çok işletme farklı kampanyalar düzenleyerek hesapların ön plana çıkmasını ve takipçi sayısını arttırarak görünür olmayı hedeflemektedir. Takipçi sayısının artmasına en çok katkısı olabilecek yöntemlerden biri kuşkusuz reklam vermektir. Kendi sosyal medya hesabının ulaşmak istediği hedef kitleyi hedef alarak verilecek bu reklam ve tanıtım kampanyalarının takipçi sayısının arttırılmasında büyük etkisi olmaktadır. Öncelik olarak hedef kitlenin tespit edilerek bu kitle özelinde yapılacak reklam çalışmaları ve düzenli paylaşım önerileri ile hesabın canlandırılması ve istenilen sonuçlara ulaşmak oldukça mümkün görünmektedir. Burada yapılacak çalışmanın ince bir şekilde planlanması hedef kitlenin günün hangi saatlerinde sosyal medya hesabında etkileşim halinde olduğunun tespitine kadar giden analiz yöntemlerini gerektirmektedir. Verilecek mesajların içeriği ve sıklığı hedef kitlenin eğilimlerine göre oluşturulduğunda amaca giden yolda büyük aşamalar katedilmiş olmaktadır. Tüm bunlar elbette etkin işletilen araştırma sonuçlarına göre yapılabilecek uygulamalar olup takipçi sayısının kalıcı bir şekilde arttırılması sonrasında işletmeler için pazar payları da bir o kadar genişletilmiş olacaktır. Bu tarz hesaplarda kullanıcı ve takipçi memnuniyeti ilerleyen zamanlarda takipçi sayısının katlanmasına yol açarak işletmelerin hedeflerine giden yolda büyük aşamaların kat edilmesine yol açacak kalıcı uygulamalardır.

 

 

 


Top