Sosyal medya tasarımının önemi son derece önemli bir konudur. Firmalar için yeni rekabet alanı sosyal medyada oluşmaktadır. Çünkü doğru ve etkili bir strateji kullanılarak yönetilen sosyal medya hesapları ile geleneksel yöntem kullanılarak yapılan pazarlamaya göre çok daha fazla insana ulaşmak mümkün hale gelmektedir.
Sosyal medya tasarımı, firmaların ya da markaların ürün veya hizmetlerini tanıtmak için çeşitli sosyal medya platformlarını planlı bir şekilde yönetmesidir. Bu aşamada profil fotoğrafı, paylaşılan ögeler, kullanılan tasarım metotları, renkler gibi pek çok detaya dikkat edilmektedir. Kullanılan bütün tasarımlar birbiri ile uyumlu hale getirilir. Paylaşımlar belirli planlamalar dahilinde yapılmaktadır. Rastgele paylaşımlardan kaçınılır. Gönderi ve hikayelerde ölçütlere dikkat edilir. Örneğin bazı gönderiler için ideal ölçü 1080 x 1080 px iken hikayeler için 1080 x 1920 px’tir. Tasarım süreçleri bu gibi detaylı aşamaları kapsamaktadır. Kimi firmalar bu işler için ayrı bir ekip oluşturarak sosyal medya tasarım sürecini yönetmektedir.
Sosyal medya hesaplarında iyi etkileşim almak için doğru stratejileri izlemeniz gereklidir. Sosyal medya tasarımında dikkat etmeniz gereken ilk konu kapak ve profil fotoğrafınızdır. Çünkü kapak ve profilinizdeki fotoğraflar bir nevi dükkanınızın vitrini gibidir. Hedef kitleniz ilk olarak profil fotoğranızı görerek sizin hakkınızda izlenim oluşturmaktadır. İkinci olarak dikkat etmeniz gereken konu ise paylaşımlarınızın birbiri ile uyumlu olmasıdır. Renk tonlarından yazı tipine, paylaşım türlerinden yazı fontuna kadar her detayı hem birbiri ile hem de marka kimliğiniz ile uyumlu olmalıdır. Doğru bir sosyal medya yönetimi için rastgele paylaşımlar yapmaktan kaçınmalısınız. Üçüncü olarak dikkat etmeniz gereken konu infografik kullanımıdır. Sosyal medyanın yaygınlaşması ile birlikte insanlar artık uzun içerikleri okumamakta; çabuk sıkılmaktadırlar. Bu nedenle daha az metin içeren görsel içerikler daha fazla dikkat çekmektedir. Sosyal medya tasarımında dikkat edilmesi gereken dördüncü nokta ise blog gönderilerinizde grafik kullanımına özen göstermektir. Vermek istediğiniz verileri daha etkili bir şekilde sunan grafikler sosyal medyada dikkat çekmenizde etkili olacaktır. Sosyal medya tasarımında etkili olabilecek bir diğer nokta motivasyon veren ilham verici alıntılar paylaşmaktır. Hayata dair öğütler paylaşmak takipçilerinizle olan bağınızı kuvvetlendirmeye yarayacaktır. Sosyal medya hesaplarınızda soru kartları paylaşmak interaktif bir iletişim yöntemi olduğu için takipçilerinizle aranızda bağ oluşumuna katkı sağlayacaktır.
Sosyal medya tasarımının önemi hedef kitlenizi büyüterek firmanızın veya markanızın bilinir hale gelmesini sağlar. Sosyal medya tasarımı marka kimliğinizi ve değerlerinizi yansıttığı için doğru bir şekilde tasarlanması önemlidir. Efektif tasarımlar marka tutumuzunu hedef kitlenize yansıtır ve onlarla bağ kurmanızı sağlar. Bu bağlamda sosyal medya tasarımı hedef kitleye ulaşma, marka tutumu ve kimliğini temsil etme gibi önemli misyonları üstlenmektedir. Bu nedenle sosyal medya tasarım aşaması titizlikle ele alınması gereken bir konudur.
Sosyal medya profilini doğru şekilde tasarlamak ve güncel tutmak kimi zaman zorlayıcı olabilmektedir. Bu aşamada profesyonel bir destek almak en doğrusu olacaktır. Sosyal medya tasarımı ile ilgili grafik ve web tasarım alanında uzman kişilerden hizmet alarak etkileşiminizi artırabilirsiniz. . Reklam firmaları sizlerin hesaplarınızı sosyal medya uzmanları ile etkileyici hale getireceklerdir. Sosyal medya yönetimi ciddi bir konudur ve yardım alacağınız firmanın bu alanda iyi olması gereklidir. Sosyal medya tasarımın önemi son derece büyüktür. Bu konuyu alanında uzman kişilere bırakarak