Sosyal Medya Kurumsal Tasarım
Sosyal medya hesaplarının iletişim ve ekonomide önemli bir yer almasıyla birlikte tasarımlarının doğru bir şekilde yapılması gerekliliğinin önemi de her geçen gün artmaktadır. Sosyal medya hesaplarını ön sıralarda yer almasını isteyen işletme ve bireysel kullanıcılar içeriklerini buna göre düzenlemek durumunda kalmaktadır. Her geçen gün kullanıcı sayısının artış gösterdiği sosyal medya hesaplarında işletmelerin doğru kurumsal tasarım kullanmaları kendilerini dış ve iç müşterilere doğru tanıtmalarına olanak tanımaktadır. Yanlış tasarlanan sosyal medya hesapları kurumlara yarardan çok itibar kaybı olarak geri dönüş sağlamaktadır. Sosyal medya kurumsal tasarım önemi konusunda firmalar her geçen gün bu işte uzman deneyimli kadrolar ile çalışmak istemekte ve tasarım konusunda yatırımlar yapmaktadırlar.
Sosyal Medya Kurumsal Tasarım Önemi
Nasıl ki bireylerin kendine has kişilik özellikleri var ise kurumlarında kendilerini yansıtan birtakım özellikleri mevcuttur. Bir işletmenin kendi markasının imajını dışarıya yansıtırken kullanmış olduğu argümanların tamamı kurum kimliğini gösteren göstergelerdir. Sosyal medya işletmelerin dışarıya açılan önemi bir yüzü olduğundan burada kullanılan dil ve tasarımın kurumun kimliğini gösteren kurumsal tasarımlarından oluşması gerekliliği bulunmaktadır. Kurumsal tasarım öğeleri hem sözlü hem de görsel içeriklerden faydalanarak oluşturulmaktadır. Sosyal medyada kullanılan her türlü söylem, içerik ve görselin kurumun kimliğini yansıtacak şekilde özenle tasarlanması gerekmektedir. Yapılan araştırmalarda dünya genelinde en büyük şirketler ve bu şirketlerin kullanmış olduğu sosyal medya hesaplarının içerikleri incelendiğinde çok büyük bir kısmının sosyal medya hesaplarında hedef kitle analizi yaparak doğru görsel ve içerik paylaşımına önem verdikleri gözlemlenmiştir. Bunun yanı sıra bu şirketlerin sosyal medya kurumsal tasarım önemi konularına verdikleri önemin de kendilerini üst sıralara taşıdığı yadsıtılamaz görünmektedir.
Sosyal Medya Kurumsal Tasarım Öğeleri
Firmaların sosyal medya hesaplarında kurumsal tasarımı oluştururken logo, amblem, kurumsal renkler, kurumsal görseller, sloganlar ve kurumsal reklamlar gibi pek çok araçtan faydalanmaktadırlar. Profil fotoğrafları, site içi içerik ve paylaşımlar kurumsal tasarım öğelerini oluştururken dikkat edilmesi gereken diğer en önemli unsurlardır. Tüm bunların ışığında kurumların sosyal medya hesaplarına gerekli önemi vermeleri kendilerini sürekli değişen ekonomik ortamda yer edinmelerini sağlayacaktır.