X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
USD

Sosyal Medya Kavramı

AnasayfaYazılarSosyal MedyaSosyal Medya Kavramı

Sosyal Medya Kavramı

Çağımız artık teknoloji ve bilgi çağı olarak adlandırılmaktadır. Bunun neticesinde artık hayatlar teknolojik odaklı olup, teknolojinin gelişen imkanları ile daha kolay bir hale gelmiştir. Sosyal medya kişilerin iletişim kurdukları, hayatındaki önemli olayları arkadaşları ile hatta dünya ile paylaştıkları web tabanlı bir ortamdır. Sosyal medya kullanımı sosyal medyanın hayatımıza girişinden itibaren hızla yaygınlaşmaktadır. Artık günümüzde farklı amaçlar için sosyal medya kullanmayan kişi neredeyse yok diyebiliriz. Bu kullanım yoğunluğu nedeniyle artık diğer medya araçlarına göre sosyal medyanın bir adım öne çıkması beklenilen bir gerçektir.

Sosyal Medyanın İşlevsel Özellikleri

Medyanın en önemli işlevlerinden biri haber ve bilgi vermesidir. Medya ile bilgilenirken aynı zamanda yönlendiriliyoruz. Yani medya kişiye toplum ile bütünleşme imkânı sağlamaktadır ve toplumsal yapının gelişimine katkıda bulunmaktadır. Kişilerin yetenek ve becerilerinin gelişmesini sağlamakla birlikte, sosyal medya kişiye gün içinde veya günün sonunda o günün stresinin ardından eğlenceli haber ve bilgi kaynakları ile eğlenceli dakikalar sunabilmektedir. Sosyal medyanın işlevlerini bir arada görecek olursak;

  • Haber ve Bilgi Verme
  • Toplumsallaştırma
  • Eğitim verme
  • Eğlendirici Faaliyetler
  • Reklam
  • Kamuoyu Oluşturma
  • Tanıtım

Ayrıca şirketler, kurum ve kuruluşlar olarak ele aldığımız zaman sosyal medya kullanımı apayrı boyutlara ulaşmaktadır. Günümüzün rekabetçi piyasası ve değişen tüketim alışkanlıkları ele alındığında iyi bir sosyal medya yönetimi olmayan işletmeler piyasada varlığını sürdürememekte ve pazar kaybetmektedirler.

Sosyal Medya Yönetimi

Günümüzde hem popülerliğini arttırmak isteyen kişiler hem de işletmeler için sosyal medya yönetimi organizasyonunun uzman ekipler tarafından yapılması gerekliliği bulunmaktadır.  Sosyal medyayı kullanmak değil onu etkin kullanmak hem işletmelerin pazarlarını genişletmek dolayısı ile karlılıklarını arttırmak için son derece önemlidir. Sosyal medyayı etkin kullanmak için dikkat edilmesi gerekenler;

  • İçeriklerde özgün olunması gerekmektedir. Bir bilgi ya da haberin verilişinde özgünlük kişiler tarafından daha ilgi uyandırıcı olabilmektedir.
  • Sosyal medya yönetimi sırasında belirli bir stratejinin bulunması gerekmektedir. Böylece bu doğrultuda rakiplerin analizi ve hedef kitle analizi yapılması kolaylaşmış olur.
  • Sosyal medya yönetiminde zamanı iyi yönetmek önemlidir. Sabırlı olunmalı sonuç almak için aceleci davranılmamalıdır.
  • Devamlılık ise bir diğer önemli özelliklerden biridir zaman yönetimi yapılırken sabırlı olunmalı ama basit bir şekilde anlatmak gerekirse üzerinden elinizi çekmemeniz gerekir.
  • Bir diğer dikkat edilmesi gereken husus ise hesabın organik oluşudur. Organik olmak ne demek organik olmak takipçilerinin gerçek ve aktif kullanıcılardan kendi istek ve hevesleri ile sizi takip etmesi ve aboneniz olmasıdır. Hesapta hızlı reaksiyon almak tamamen bu organik olmaya bağlı desek yanılmış olmayız.

Tüm bunların verimli bir şekilde yerine getirilmesi doğru sosyal medya yönetimi ile gerçekleşmektedir. Bu nedenle hemen hemen tüm kurumsal firmalar ve işletmeler sosyal medya yönetimlerini uzman ekiplerle anlaşarak yapmaktadırlar.

Sosyal Medya Yönetiminin Faydaları

Sosyal medya yönetimi ile etkin kullanılan bir sosyal medya hesabı hesaba ilgi duyan organik kullanıcıları bir araya toplayarak takipçi sayısının artmasına dolayısı ile hızlı bir etkileşim alabilmeye yardımcı olacaktır. Yapılan araştırmalar ışığında şunu diyebiliriz ki, yüksek takipçisi olan ve gönderilerinde fazla etkileşim alabilen hesaplar kullanıcılar ve takipçiler tarafından daha güvenilir bulunmaktadır. Böylece potansiyel müşteri olarak kabul edilen takipçilerin satın alma davranışı sergilemesi daha kolay ve fazla olması ihtimali yüksek olmaktadır.

Yine araştırmalar bize gösteriyor ki, şirket kurum ve kuruluşların reklam için sosyal medyayı tercih etmesi doğru bir hareket olarak görülmektedir bunun nedenlerinin başında daha fazla hedef kitleye daha az maliyet ile ulaşılmasıdır sosyal medya ile hedeflenen kitleye diğer medya araçlarından daha az maliyet ile ulaşılmaktadır. Sosyal medya ile hedef kitlenin çerçevesi de genişlemiş oluyor şöyle ki, hedeflenen kitle sosyal medya sayesinde ulusal çaptan çıkarak global çapta da size potansiyel bir kitle sağlayarak tercih sırasında diğer medya araçlarını egale ederek liderliğe oturmuştur.


Top