Müşteri Kazanan Sanal Mağaza Nasıl Olmalıdır?
Günümüzde geleneksel yöntemlerle yapılan alışverişler yavaş yavaş gündemini yitirmeye başlamıştır. Özellikle pandemi süreci sonrasında gelişen yeni tüketim alışkanlıkları ile birlikte e-ticaret ve sanal mağalar alışverişte yeni trend haline gelmiştir. Fiziksel olarak mağaza açmanın maliyet yönlü güçlükleri nedeni ile şu an pek çok işletme kendini sanal mağazalarda gösterme yoluna gitmektedir. Fiziksel mağazası olan pek çok marka ise bununla yetinmeyip yeni trende ayak uydurmak zorunda kalmış kendilerine sanal mağazalarda açarak burada ki varlıklarını da güçlendirme yolları aramaya başlamışlardır. Sanal mağaza açmak maliyet yönünden fiziksel mağazalardan çok daha avantajlı olsa da sanal mağazanın da yönetimsel olarak pek çok noktasına dikkat etmek gerekmektedir. Müşteri kazanan sanal mağaza nasıl olmalıdır? Sorusunun cevabı bu nedenle dikkatle incelenerek sanal mağazacılığa giriş yapılmalıdır. Tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve ön planda kalabilmek için sanal mağaza kurulumunda pek çok noktaya dikkat edilmesi gerekmektedir. Bunlar kısaca aşağıda sıralanmıştır.
- Sanal mağaza oluşturmadan önce sanal mağaza kurulumu ile alakalı yasal boyutları iyi analiz etmek ve bu yönde eksiklik bırakmamak önemlidir. Müşterinin güvenini zedeleyici her hareket müşteri kaybına ve imaj kaybına neden olacağından işin yasal boyutunda eksikliğe sebebiyet verilmemelidir.
- Sanal mağaza uygulamalarında günümüz şartlarında çok ciddi bir rekabet yaşanmaktadır. Bu nedenle sanal mağaza kurulumunun işinde uzman firmalara yaptırılması gerekmektedir. Sayfanızın herkes tarafından kolay kullanılabilir olması menülerin açık ve yönlendirici ifadelerle düzenlenmiş olması site trafiğini hızlandıracak önemli konulardandır.
- Sitenizin gerekli güvenlik önlemleri ile donatılmış olması müşteri güvenliği ve imajınız açısından son derece önemlidir. Bu nedenle özellikle ödeme kanallarında gerekli güvenlik önlemleri ile donatılmış sayfalar oluşturmalısınız.
- Sayfanızdan alışveriş yapan kişilerin ürünlerinizin fotoğraflarına net bir şekilde görüntüleyebilmesi gerekmektedir. Bu nedenle ürün fotoğraflarının ürünün gerçek görüşünü yansıtan kalitede çekilmesi önem kazanmaktadır. Ürünle ilgili çoklu fotoğraf paylaşımı her zaman site içi trafiği arttıran eylemlerdendir. Sattığınız ürüne uygun oluşturulmuş tanıtım metinleri ile sanal mağazanızı müşteri kazanan bir uygulamaya çevirebilirsiniz. Burada önemli olan nokta hangi ürünün satışını yapıyorsanız arama motorlarında bu ürünlere uygun SEO yazılımları ile hazırlanmış metinler üretebilmektir. Arama motorlarında nihai tüketicinin yaptığı aramalarda sayfanızın ön sıralarda yer almasını istiyorsanız sitenizin SEO uyumu olmasına maksimum özen göstermeniz gerekmektedir. Bunun için uzman ajanslardan destek ve danışmanlık alabilirsiniz.
- Sanal mağazalara müşteri kazanımını destekleyen en önemli reklam hamleleri sosyal medya hesaplarında yapılan tanıtımlar ile gerçekleştirilmektedir. Sosyal medya hesaplarında yapacağınız tanıtıcı video çekimleri ve paylaşımları ile dikkatleri üzerinizde tutabilirsiniz. Pek çok marka şu an bu tanıtımlar için influencer hesaplarını kullanmaktadırlar. Ürünlerinizin çeşitliliğine göre hedef kitlenizi belirleyerek sizin için en uygun tanıtım yöntemlerini seçerek sitenizi aktifleştirebilirsiniz.
- Sanal mağaza hesaplarınıza müşteri çekebilmek için firmanızın bağlantılı olduğu çevreler için organizasyonlar düzenleyebilir ve size uygun mecralarda bu siteleri paylaşabilirsiniz. Örneğin kartvizitlerinize sanal mağazalarınızın adreslerini paylaşmak da bir reklam çeşidi olmaktadır.
- Sanal mağazalarınızda oluşturacağınız sürpriz çekiliş işlemleri ve kupon kazanımları ile hesabınıza müşteri çekebilirsiniz. Son dönemde pek çok sitenin uyguladığı bu yöntem sosyal medyada geniş kesimlere hitap edebilmekte olup marka bilinirliğini arttırma yolunda önemli olmaktadır. Hesaplarınızda çeşitli zamanlarda ilgi çekici hediyeler ile hesplarınızı canlı tutabilirsiniz.
- Sanal mağazaları yeni katılımcı eklemenin en güzel yöntemlerinden biri de düzenlenen indirim günleri olmaktadır. Belirli periyotlarda yapacağınız bu günleri öncesinden sosyal medya hesaplarından duyurabilir bu sayede müşteri kazanan sanal mağazalar oluşturabilirsiniz.