Marka kimliğinin önemi nedir ya da marka kimliği ne işimize yarar gibi sorular ile karşılaşıyorsanız bu yazımız tam size göre. Marka kimliği nedir neden gereklidir nasıl oluşturulur ya da logonun ve hedef kitlenin neler ve kimler olduğunun önemi nedir gibi tüm sorularınızı yanıtlayacak bir yazı ile karşınızdayız.
Bugün tüm dünyada milyonlarca farklı sektör için kullanılan markalar bulunmaktadır. Tüm markaların hedef kitleleri ve potansiyel müşterilerine ulaşmaları için kimlikleri oldukça önemlidir. Bugün marka kimliğinin hem marka sahipleri hem de kullanıcıları için olan önemini açıklayacağız.
Marka kimliği; markayı tanımlayan tüm görsel göstergelere denmektedir. Bir markanın logosu, amblemi, renkleri, sloganları, ambalajları, uyumluluğu, tasarımları tutarlığı kısacası her parçası ile düşünülerek marka kimliğini oluşturabilirsiniz.
Marka kimliklerin sergiledikleri tavır, özendirmeye ve satın alma neden olmaması için özel kanunlar çıkmasına rağmen bazı markalar o kadar güçlü bir şekilde kimlikleri oluşmuştur ki insanlar yine de bu markaları tercih etmişlerdir. Bu açıdan bakıldığında aklımıza doğrudan sigara markaları gelmektedir. Bilindiği üzere sigaranın sağlık üzerindeki etkisi o kadar fazladır ki bu ürünlerin teşvikleri, özendirmelerinin azaltması için özel kanunlar çıkarılmıştır. Ancak bu markaların kimlikleri birçok kullanıcı için o kadar belirgin bir haldedir ki sadece paketin tasarımı ya da kullanılan renk bile tüketicilerin zihninde canlandırılması devam etmektedir. Bu örnekte de görüldüğü üzere marka kimliği satışı yapılan hizmet ve ürün için oldukça önemlidir. Peki, marka kimliğinin önemi nedir birlikte bakalım.
Marka kimliği;
Marka kimliğinin önemi bu kadar fazla ilen kurumsalların marka kimliği oluşturmasındaki önemli noktalar nelerdir bunlara da bakmakta fayda vardır. Marka kimliğiniz oluştururken markanızın amacına ve konumlandırılmasına dikkat etmelisiniz. Markanızın stratejileri nelerdir ya da sizin markanız neyi sağlamaktadır gibi sorulara yanıt verebiliyor olmalısınız.
Para analizi nasıl yapılır ya da bulunduğunuz pazarda siz hangi konumda yer almak istiyorsunuz gibi hedef kitleniz ile olan bağınızın ne olduğuna dair araştırmalar yapmalısınız. Bu noktada araştırma yöntemleri sizi düşündüğünden çok daha fazla yönlendirme yapabilmektedir.
Ayrıca markanız için bir kişilik yaratmanız da oldukça önemli olacaktır. Yani burada markanızın eğer bir insan kişiliği olsaydı nasıl olacağını insanların kafasında bir imaj yaratmalısınız.
Akılda kalıcı olması gereken bir logo hazırlamanız oldukça önemlidir. Bazı şirketlerin logoları gözü kapalı herkes tarafından hayal edilebilir. Örneğin; Twitter, Nike, Apple, Google vs.
Logonuzda ve temsil edeceğiniz görsel alanlarda sizi farklı kalacak ana renklere karar verebilirsiniz. Burada seçtiğiniz renkler size özgü ve yaratıcı olmalıdır.
En doğru yazı biçimini de seçerek size özgü bir imaj belirleyin. İkon, görsel ya da grafiklerde de marka kimlikliğinizi renkli hale getirin.
Marka kimliğinin önemi, bir marka yaratma istediğinizin önemini açık bir şekilde görebilirsiniz. Bu durumda ürün ve hizmetlerinizi pazarlamak adına hedef kitlenizi tanıyarak hareket etmek oldukça önemlidir. Çünkü neticede satın alma kararlarınızı hedef kitleniz belirlemektedir.