X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
USD

Kurumsal Kimlik Nedir?

AnasayfaYazılarWeb TasarımKurumsal Kimlik Nedir?

Kişilik özelliklerimizin bizi benzersiz kılması gibi kurumsal kimlik de şirketleri benzersiz kılan bir kavramdır. Bu nedenle girişimciler veya yeni kurulan şirketlerin ilk hedefi kurumsal kimliğe sahip olmaktır. Çünkü kurumsal kimlik oluşturmada başarılı olan şirketlerin büyüme ve gelişmeye daha açık olduğu bilinmektedir. Bu nedenle ilk olarak sordukları soru “Kurumsal kimlik çalışması nasıl olmalı?” olmaktadır. Bu sorunun cevabını bulabilmek için ilk önce kurumsal kimlik kavramını anlamak gerekmektedir. Bu yazıda kurumsal kimliğin ne olduğu, kurumsal kimlik oluşturmanın önemi ve kurumsal kimlik oluşturmanın aşamalarına değineceğiz.

Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal kimlik, bir firma ya da markanın kendini tanıtırken kullandığı unsurların bütününe verilen addır. Örneğin, logolar, sloganlar, yazı tipleri, renk seçimleri, el ilanları, web tasarımı ve sosyal medya bu unsurları oluşturmaktadır. Yani kültürünüzü, değerlerinizi ve şirket içi, şirket dışı iletişiminizi kapsayan şirketi temsil eden değerler bütünüdür.

Müşterileriniz sizleri kurumsal kimliğinizle tanır. Sizinle olan bağlarını da buna dayanarak kurmaktadır. Bu nedenle sizleri temsil eden her detaya hassasiyet göstermek kurumsal kimlik oluşturma aşamasında son derece önemli bir konudur.

Kurumsal kimlik oluşturma süreci kimi zaman karmaşık gelebilir. Bu nedenle profesyonel destek almak iyi biz çözüm önerisi olmaktadır. Çünkü reklam ajansları ile çalışarak firmanızın tutarlı ve profesyonel bir imaja kavuşmasını sağlayabilirsiniz. “Kurumsal kimlik çalışması nasıl olmalı?” diye sorup çözüm yolu arayanlar reklam ve pazarlama ajansları ile çalışarak bu süreci daha kolay yönetebilirler.

Kurumsal Kimlik Oluşturmanın Önemi Nedir?

Kurumsal kimlik sayesinde şirketinizin vizyon ve misyonunu tutarlı bir şekilde hedef kitlenize tanıtabilirsiniz. Bu sayede firmanızın profesyonel bir imaj çizmesini sağlamış olursunuz.

Rekabet avantajı sağlayarak rakiplerinizin bir adım önüne çıkmanızı sağlayan kurumsal kimlik ilerleyen zamanlardaki potansiyel müşteriler, yatırımcılar ve iş ortakları için firmanızın ilk izlenimini oluşturmaktadır. Bu ilk izlenimin olumlu olması müşterilerle uzun vadeli ilişki kurmak ve sürdürülebilir başarı sağlamak için son derece önemli bir konudur.

Hedef kitlesinden, değerlerinden ve şirketin çıkarlarından sapmayan güçlü bir kurumsal kimlik zamandan, enerjiden ve paradan tasarruf sağlar. Basın bültenleri, reklam ve tanıtım araçları doğru kullanılarak yapılan kurumsal kimlik çalışması sizleri alanınızda öne çıkarır. Bu nedenle kurumsal kimlik oluştururken her detaya dikkat etmelisiniz ve kurumsal kimlik oluşturma aşamalarına uyum sağlayarak ilerleme kaydetmelisiniz.

Kurumsal Kimlik Oluşturma Hangi Aşamalardan Oluşmaktadır?

“Kurumsal kimlik çalışması nasıl olmalı?” süreci stratejik düşünme, yaratıcı tasarım ve dikkatli planlamayı içermektedir. Bu aşamaların her biri şirketin hedefleri ve değerleri ile tutarlı olmalıdır. Aynı zamanda markanın sektörde tutunması ve güçlü bir kimlik oluşturmasını sağlamalıdır. Kurumsal kimlik oluşturma aşağıdaki aşamalardan oluşmaktadır:

  1. Kurumsal kimlik oluşturmanın ilk adımı şirketin temel değerlerini, misyonunu ve vizyonunun net bir şekilde belirlenmesidir. Şirketin hedefleri, neyi temsil ettiği ve hedef kitlesinin kim olduğu doğru bir şekilde belirlenmelidir.
  2. Demografik bilgileri, yaşam tarzlarını, alışkanlıklarını ve tercihleri içeren detaylı bir hedef kitle analizi yapılmalıdır.
  3. Logo ve görsel unsurlar tasarlanmalıdır. Logo oldukça önemli bir konudur. Çünkü bir şirketin simgesel olarak temsil edilmesi logo ile mümkün olmaktadır. Şirketle alakalı ilk izlenim oluşmasında etkili olduğu için renkler ve tasarım şirketi yansıtacak şekilde belirlenmelidir.
  4. Kurumsal kimlik kılavuzu oluşturulmalıdır. Bu kılavuzda renk, tipografi, logo, iletişim dili gibi unsurlar yer almalıdır.
  5. Kurumsal kimlikle alakalı tasarımlar yapıldıktan sonra uygulama aşamasına geçilmelidir. Tasarlanan konular pazarlama ve iletişim materyallerine entegre edilmelidir.

Güncelliğe önem verilmeli ve kurumsal kimlik oluşturma aşamasındaki geli


Top