X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar

İnstagramda işletme profili

AnasayfaYazılarSosyal Medyaİnstagramda işletme profili

Instagramdan İşletme Profili

Instagramdan işletme profili oluşturarak firma ve markaların instagram platformunda kurumsal profil kullanmasını sağlar. Kurumsal işletme profilleri sayesinde müşteriler firma ve markalara instagram üzerinden mesaj yolu ile ulaşabilirler. Bu şekilde firma ve markaların internet sitelerine daha kolay erişilebilir, aynı zamanda instagram yolu ile direkt firma telefonunu arayarak kısa yoldan iletişim kurulabilir. Instagramda bulunan ürünlerin fotoğrafların üzerine dokunarak direkt firmanın ya da markanın alışveriş sayfasına yönlendirilerek, müşteriler istedikleri ürünleri pratik ve hızlıca inceleyip satın alabilirler. Instagramda kurumsal profil oluşturma hem firmalar için hem de müşteriler için oldukça faydalıdır.

Instagram İşletme Profilin Avantajları

Instagramdan işletme profilinin müşterilere faydaları;

  • İhtiyaç duyduğu ürünlerin görseline anında ulaşabilir.
  • Satın almaya karar verdiği ürünleri incelemek için üzerini tıklayarak alışverişe başlayabilir.
  • İade vb. konularla ilgili durumlarda firma ile iletişim kurarak pratik şekilde çözümleyebilir.
  • Firmanın ürünleri ile ilgili güncel tanıtımları takip edebilir.
  • İndirim ve kampanyalardan anlık haberdar olabilir.
  • Firma veya markanın internet sitesindeki güncellemeler ile ilgili anlık bilgi alabilir.

İnstagramdan işletme profili kullanımının firma veya markalara sağladığı avantajlar;

  • Instagram hesabı sayesinde marka ve firmalar daha fazla analizler yapabilirler.
  • Haftanın hangi günleri ve hangi saat aralıklarında instagram profillerinin daha yoğun ziyaret edildiğini öğrenebilirler. Paylaşımları bu verilere göre yaparlar.
  • İnsanlar vakitlerinin büyük bir kısmını sosyal medya hesaplarında geçirdikleri için hedef kitleleri artar.
  • Sık sık reklam ve tanıtım yapabilirler.
  • Güncel değişiklikleri anında hedef kitleye bu yolla iletirler.
  • Müşteri memnuniyet ve şikayetlerini çok hızlı tespit ederek hedef kitlenin nabzını anlık tutabilirler.

Instagramdan İşletme Profili Nasıl Kurulur?

Sosyal medya yoluyla alışveriş yaygınlaştıkça firma ve markalar sosyal medya platformlarına ilgi göstermeye başladı. Instagramda kurumsal hesap kurmak için belli aşamaları takip etmek gerekir. Instagramdan işletme profili oluşturmak için;

  1. İlk olarak firma ya da marka adına bir Facebook sayfası oluşturulur. Facebook sayfasını oluştururken konum ayarları mutlaka yapılmalıdır. Nedeni ise Instagram kullanımında ara ara içeriklere konum eklenebilir. İşletmeler Facebook sayfası kurma aşamasında çalışma saatleri, açık adres, diğer tüm iletişim bilgileri gibi firmaya ait bilgileri girmekte fayda vardır. Bu tarz bilgiler müşteriye güven duygusunu aşılar ve iletişim kurarak sorunlarını giderdikçe bu güven pekişir.
  2. İşletme profili kuran hesapların kesinlikle gizli olmaması gerekir. İlk olarak gizlilik durumunu kontrol edin. Profil gizli görünüyorsa şayet hemen kaldırın. Gizli profiller işletme profiline geçememektedir. (Ayarlar-> Gizlilik-> Hesap Gizliliği)
  3. Sonraki aşama Instagram işletme hesabı açmak olmalıdır. Ayarlara girerek hesap bölümüne gidilir. Hesap bölümünün en altında "Profesyonel Hesaba Geçiş Yap" başlığı bulunmaktadır. Bu kısma tıklayarak işletme profiline geçilir. Karşınıza "Hangisi Seni En İyi Anlatıyor?" bölümüne girip "İçerik Üretici ve İşletme" bölümü tıklanır. İçerik üretici kısmını daha çok ünlü, tanınmış kişiler ve sanatçılar tercih etmektedir. Işletme bölümü ise kurumlar, yerel markalar, bayi, kuruluşlar gibi hizmet sunan merciler tercih eder. Firma ya da markalar bu özelliklere uygun seçim yaparak işletme bölümünü seçmelidir.

İşletme bölümünü tıkladıktan sonra Instagramdan işletme profili açılmış olur.

Instagram İşletme Profili Ayarları

İşletme profilinde oluşturabileceğiniz özellikler karşınıza çıkacaktır. Özellikleri inceledikten sonra "Devam" tuşuna basmalısınız.

  • İlk olarak kategori seçilmelidir. Verilen hizmeti kapsayan kategoriyi seçmek oldukça önemli bir husustur.
  • Kategori seçimi yapıldıktan sonra işletme bilgilerinin istendiği alan karşınıza çıkar. Bu kısımda kurumun e-mail adresi, telefon numarası, işyeri adresi gibi bilgileri istenir. Bu tarz bilgiler eksiksiz girilmelidir. Müşteriler burada istenen bilgilere göre sizler ile iletişime geçecektir.
  • Bilgileri özenle doldurduktan sonra ileri tuşuna dokunarak işletme profilinin bağlanacağı Facebook adresi seçilmelidir. Facebook sayfasına bağlandıktan sonra İşletme Profili tamamlanmış olur.

Top