X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
USD

E-ihracatta Ürün Fiyatlandırma

AnasayfaYazılarGenelE-ihracatta Ürün Fiyatlandırma

E-ihracatta Ürün Fiyatlandırma Hakkında Bilmeniz Gerekenler

E-İhracat bilindiği üzere E-ticaretin yurtdışına yapılan modelini temsil etmektedir. Günümüzde küresel piyasaların küçük bir pazar haline gelmesine sebep olan online alışveriş kültürü tüm dünyada hızla yayılmaya devem etmektedir. Bu genişlemenin en büyük sebebi akıllı telefonların ve internetin dünyanın her köşesinde milyarlarca insana kolay erişim şansı vermesinden kaynaklanmaktadır. İşletmeler için bu yaşanan gelişmeler yeni pazarlar yaratmış bu sayede yeni pazarlama taktikleri geliştirmeleri gerekmiştir. E-İhracat bu faaliyetlerin en başlarında yer almakta olup gözünü uluslararası piyasalara diken işletmeler için bu pazarlar bir dizi fırsatlar içermektedir. E-İhracat yapmak isteyen firmaların bazı konularda dikkatli analizler yaparak başarıya ulaşmaları artık şans olmaktan çıkmıştır. Bu yazımızda  E-ihracatta ürün fiyatlandırma hakkında bilmeniz gerekenler konusunda size yardımcı olacak bilgileri bulabilirsiniz.

E-İhracatta Doğru Fiyatlandırma Yapma

Yurtdışı piyasalara online ürün satışı için ürünlerin fiyatlarının doğru belirlenmesi önemli olmaktadır. Yurtdışı piyasalardan müşteri çekebilmek, markanızı doğru konumlandırmak ve müşteri tarafında güven kazanmak için doğru fiyat belirlemek gerekmektedir. Bunun için yapılacak bir dizi işlem bulunmakta olup aşağıda bu konular kısaca özetlenmiştir.

  • Yurtdışı piyasalarda ürünlerinize doğru fiyat belirlemek için öncelikle ürünün hedef kitlesi belirlenmelidir. Belirlenen hedef kitlenin rakip firmalardan muadili ürünleri hangi fiyatlarla satın aldığı analiz edilmeli ve buna uygun fiyatlama stratejileri geliştirilmelidir. Yurtdışı piyasalara girmeden önce pazar analizi yapmak bu nedenle sıkı çalışmalar gerektirmektedir.
  • Sosyal medya uygulamalarının online alışveriş yöntemlerinde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanması ile birlikte burada yapılan tanıtım ve duyurular önem kazanmıştır. Yurtdışı piyasalarda ürünlerinize doğru fiyatı belirlemeden önce ürünleriniz ile alakalı paylaşım yapan siteler dikkatle analiz edilmeli ve tüketici davranışları incelenmelidir.
  • Ürünlerinize yurtdışı piyasalarda belirleyeceğiniz fiyatların rekabetçi olması için burada faaliyet gösteren firmalarda analiz edilmelidir. Bu firmaların üretim güçleri, pazar payları ve marka değerlilikleri doğru konumlandırılmalıdır.
  • Kampanyalı ve indirimli fiyatlarla ürün satışı ile müşteri kazanabilmek için öncelikle müşteriler nezdinde güven oluşturmak gerekmektedir. Bu nedenle markanızın tanıtımına yönelik reklam faaliyetleri bu pazarlara girmeden planlanmalıdır. İyi tasarlanmış sosyal medya hesapları ile müşteriler nezdinde güven oluşturucu tanıtımlar gerçekleştirilmelidir.
  • E-İhracat kanalında doğru fiyatı oluşturmak için maliyetinizin doğru hesaplanması gerekmektedir. Ürünün satışı ile alakalı her türlü maliyet hesaplanarak bunun üzerine kar marjı eklenmeli ve birim fiyatlar oluşturulmalıdır.
  • E-ihracat faaliyetlerinizde markanızı doğru konumlandırmanız gerekmektedir. Bunun için ürününüzü satın alacak hedef kitlenin belirlenmiş olması gerekmektedir. Doğru fiyatlama  yapabilmenizin en önemli kriterlerinden birini bu nokta oluşturmaktadır.
  • E-ihracat işlemleriniz için fiyatlandırma konusunda size yardımcı olabilecek hızlı paket içeriklerinden yararlanarak zaman kaybetmeden bu piyasalarda ürün satışı yapabilirsiniz. Bunun için tek yapmanız gereken size uygun bir danışmanlık firmasından yardım almak olacaktır.
  • Yurtdışı piyasalarda ürünlerinizi paket fiyat şeklinde oluşturulmuş özel kampanyalarla öne çıkarmanız mümkündür. Örneğin ürününüzün yanında alınabilecek başka ürün seçenekleri ile indirim fırsatları yaratabilir böylece satışlarınızı arttırabilirsiniz.

E-İhracatta Doğru Fiyatlandırma Önemi

Yurtdışına online olarak ürün satışında doğru fiyatlandırma yapmanın önemi büyüktür. Öncelikle müşterinin güvenini zedeleyici ürün fiyatlandırmalarından kaçınmalısınız. Bu durum pazar kaybetmenize neden olabileceği gibi sosyal medya uygulamaları sayesinde çok çabuk yayılabilecek bir durum oluşturabilmektedir. Yurtdışında ürün satabilmek için en önemli kriter güven oluşturmaktır. Güven oluşturmak için de ürünlerinizin doğru fiyatlanması gerekmektedir. Güven oluşturmak için firmanızın yapacağı pek çok işlemden biri hiç kuşkusuz güvenilir ödeme yöntemleri ile kurgulanmış sade ve anlaşılır sayfalar oluşturmaktır. Bu sayfaların ön plana alınması ile ilgili yürüteceğiniz reklam faaliyetleri içerisinde sosyal medya uygulamaları büyük öneme sahip olacaktır. Müşteri dönüşlerine ve yorumlarına zamanında yapılan geri dönüşler ile güven oluşturabilir ve ürünlerinizi kolaylıkla yurt dışı piyasalarda konumlandırabilirsiniz.


Top