Değişen ve gelişen teknolojik imkanlar ile hayatımızı kolaylaştıran bir çok imkan da ortaya çıkmıştır. E ticaret ve mobil uygulamalarda bunlardan biri bu sayede alış veriş imkanı online ortama taşınmış oldu. Bugün araştırmalara bakıldığında görüyoruz ki, alışveriş davranışı internet ortamlarında ve e ticaret sitelerine kaymaktadır. Fiziki ve görerek alışveriş gün geçtikçe kan kaybetmektedir. Tüm dünya ülkelerinde corona virüs sonrası E ticaret ve mobil uygulama talep artması tüketici davranışlarının değişmesi şeklinde etki göstermiştir.
Bilindiği üzere corona virüsün hayatımıza etkisi ile hayatımız tamamen değişti. Bu yeni dönem ile birlikte hayatımızda kazandığımız alışkanlıklarımız ve davranışlarımızın pek çoğu yeniden şekillendi. Değişen alışkanlıklarımızdan en önemlisini de tüketim ve alışveriş eğilimlerimiz olmuştur. Pandemi dönemi ile birlikte internetten alışveriş deneyimini yaşamayan kesim bile internet alışverişleri ile zorunlu olarak tanışma olanağı bulmuştur. Corona virüs döneminde uygulanan dışarı çıkma yasaklarında insanlar bir şekilde ihtiyaçlarını ve isteklerini gidermek için alışverişlerini internet üzerinden yapmaya başlamışlardır. Kısa bir süre sonrasında ise zorunluluktan yapılan alışverişler keyif ve rahatlığa dönüşmüş bu da insanların alışveriş seçeneklerini kendi özgür iradeleri ile değiştirmelerine neden olmuştur. İhtiyaç denilen kavram karşılandığında insana mutluluk ve huzur verirken karşılanmaması durumunda insanda huzursuzluk ve eleme sebep olmaktadır. Bu noktada bu ihtiyaca cevap veren e ticaret önem kazanmıştır.
Türkiye'de e ticaretin gelişimine bakılacak olursa şu an Türkiye 'de e ticaret gelişiminin orta evlerinde olduğunu görüyoruz. Oran vermek gerekirse tahmini olarak şu an e ticaretin ticaret genelindeki pazar payından bahsedecek olursak %50 %60 diyebiliriz ve bu oran giderek artmaktadır. İnsanları e ticareti tercih etmesinin birçok sebebi bulunmaktadır. Bunların başında bir çok alternatif ürüne kişinin oturduğu yerden erişebilmesi ve bunları oturduğu yerden değerlendirebilmesidir. Tabi internet ortamında bir çok satıcının buluşması ile oluşan rekabet ortamı sayesinde kullanıcılar daha uygun fiyatlara ürün alma fırsatına sahip olabilmektedir ve daha bir çok tercih sebebi vardır be bunları bir araya toplayacak olursak, e ticaretin tercih sebebi olmasında;
gibi sıralanabilir.
Yukarda da bahsettiğimiz gibi alışveriş alışkanlığımız corona virüs le değişime uğradı, insanların dışarı çıkmaları yasalanması sonucu insanlar ihtiyaçları bir şekilde karşılamak zorundalardı ve bu imkânı da e ticaret ortamında elde edebildikleri için E- ticaret Türkiye'de bu dönemde önemini artırmış ve yükselişe geçmiştir. Bu dönemde insanlar dışarı çıkmadan internet üzerinden her türlü ürüne erişim sağlayıp satın alma imkanına sahip olmuşlardır. Aynı anda ürün satıcıları da mağazalarını kapanma riskinden koruyarak e ticaret ile işletmelerini kara geçirebilmişlerdir. Böylece daha önce e ticaret platformlarında henüz yerini almamış tacirler de bu platformlarda yerini almaya başladılar.
Bu sayede insanlar evden çıkmadan istediği ürünü satın almış ve daha az maliyetle hem ihtiyaçlarını hem de isteklerini karşılamış oldular. Rekabetçi piyasa içerisinde hem alıcı hem de satıcılar için uygun ticaret ortamı sağlayan bu sistem günlük hayatında alışveriş için zaman yaratamayan kesim içinde çok büyük rahatlık sağlamıştır.
Bir diğer taraftan dışarıya çıkamayan ve devlet kurumları bankalar gibi kurumlarda işleri olan kişiler ise bu işlerini internet ortamında gerçekleştirmek için mobil uygulamaları tercih etmek durumunda kalmış ve gün geçtikçe sıra beklemek zorunda kalmadan, vakit kaybetmeden işlemlerini güvenle tamamlamışlardır. Bireylerin pek çoğu bu dönemde mobil uygulama kullanma davranışını hayatlarına adapte etmişlerdir. Bundan sonra ki süreçte de kullanım rahatlığı sağlayan tüm bu sistemler ve platformlar tüm dünya ülkelerinde yaygınlaşmaya ve gelişmeye devam edecektir.