Akılda kalıcı bir logo nasıl olmalı sorusuna verilebilecek en doğru cevap logonun dikkat çekici olması yönünde olacaktır. Bir logonun dikkat çekebilmesi için gerekli unsurları şu şekilde sıralayabiliriz.
Kurumları ve ya şirketleri temsil eden logolar o kurumlar hakkında müşterilerine ya da hedef kitlelerine kurum hakkında detaylı bilgiler vermektedir. Bir kişi kuruma ait logoyu gördüğü anda hem temsil ettiği markayı anlamlandırmalı hem de o markanın kişilere verdiği hizmetlerin detayını zihninde canlandırmalıdır. Bu noktada logo ne derece dikkat çekici olur ise o markanın ya da kurumun reklamı o derece yapılmış olacaktır.
Günümüzde reklam, hizmet alacak olan kitlenin tercihlerini belirleme de son derece önemli olduğu için logonun varlığı da o derece önem arz etmektedir. Bu nedenle bir kurum kesinlikle logo tercihini yaparken, logonun oluşumu üzerine çok fazla mesai yaparak logonun hayata geçmesine olanak sağlamalıdır.
Bu bağlamda akılda kalıcı bir logo nasıl olmalı sorusuna bir başka yanıtta kesinlikle kurumun özelliklerinin özetini içermeli, cevabı verilebilmektedir.
Logolar markaların kimliğini kesinlikle yansıtmalıdır. Tüketicinin ya da hedef kitlenin zihnine markanın kimliği hakkında bilgi oluşması açısından son derece önemli olan logolar yine aynı zamanda markanın imajını da yansıttığı için oldukça önem arz etmektedir.
Markaların özetini içeren ve marka hakkında detaylı bilgi aktarabilme özelliği olan logoları oluşturulurken hedef kitle iyi analiz edilmeli, rakip araştırması yapılmalı, font, renk gibi görsel noktalara kesinlikle önem verilmelidir.
Tüm bu detaylar sayesinde akılda kalıcı bir logo nasıl olmalı sorusu yanıt bulmuş olacaktır.
Renkler ve font seçimi logo tasarımı için son derece önemlidir. Çünkü renlerin ve yazı şekillerinin de dilleri vardır.
Her bir renk kendi içinde çeşitli anlamalar taşımaktadır. Bu nedenle öncelikle kullanmak istediğiniz rengin ne anlama geldiği ve markanız için uygun olup olmadığın kesinlikle bilinerek hareket edilmelidir.
Aynı şekilde fontlar da anlam üretmektedir. Genellikle logolarda serif ve sans serif fontları kullanılmaktadır. Serif font kurumsal işler, moda ve tasarımsal işlerde kullanıma uygun olduğu için genellikle tercih edilmektedir. Sans serif fontlar ise daha çok okunaklı, dinamik ve canlı işler için kullanılan fontlardır.
Bunlar dışında kullanılan fontlarda mevcuttur. Ancak yaygın kullanılmadıkları için genellikle serif ve sans serif fontları kimlik seçiminde markalar tarafından tercih edilmektedir.
Akılda kalıcı bir logo nasıl olmalı denildiğinde renk ve font uyumunu kesinlikle çok iyi seçilerek oluşturulmuş bir logo olmalı cevabı verilebilmektedir.
Ayrıca logo oluşturulurken, kelime odaklı mı harf odaklı mı seçim yapılmalı? Resimli logo tercihimi yapılmalı mı? Ya da soyut bir kavram kullanılarak logo üretilmeli mi? sorularına yanıt bularak yola çıkılmalıdır. Seçilen logonun akılda kalıcı bir logo nasıl olmalı sorusuna da cevap verebilecek nitelikleri taşıması son derece önem arz etmektedir.
Sonuç olarak markanızı en göz alıcı şekilde sergilemek için, seçim yaptığınız logonun verdiği mesajla markanızın doğru orantılı olduğu gerçeğinin göz ardı edilmeden seçilmesi hem iyi bir reklam yapmanıza katkı sağlayacağını hem de markanızın kalıcılığının artacağını bilmenizde fayda olacaktır.